söndag, oktober 22, 2006

massa mässa!

drog runt med syster på inredningsmässan i älvsjö idag.
vi var godtrogna nog att tro att vi var bland de få morgonpigga
som var där när de öppnade.
tji fick vi!
men rätt skönt o slippa det folkhav som strömmade in sen
när vi begav oss därifrån.


mycket koll på barntapeter, leksaker o myssaker blev det.
köpte massa tidningar att bläddra i o inspireras av.

igår var jag o kärleken i stan en sväng.
var på panduro o ville köpa mer pyssel.
fick beställa massa burkar så på fredag blir det pyssla av!
sen for vi sthlm runt o letade skor till mig.
vill ha ett par nya sneakers såhär inför övergång höst/vinter.
eller så slår jag till o köper de där vagabond-stövlarna för 999:-.

o jobbet då?
jo jag fick det ju.
o efter mycket velande fram o tillbaka, fram o tillbaka...
så beslutade jag mig för o tacka nej o stanna kvar där jag är idag.
eller som syster klok sa, jag ska ju därifrån men det här kändes för osäkert
o då är det bäst o hålla kvar vid fast jobb o högre inkomst
tills jag hittar det jag verkligen, verkligen vill göra.

jisses vad vuxet.


Inga kommentarer: