fredag, november 03, 2006

home alone

åh vad jag tyckte den filmen var skoj när jag var liten
o sen avlöstes filmen av serien som här i sverige hette ensamma hemma
men som i landet där den kom ifrån hette party of five
som för övrigt nu visas i repris på teve!

i alla fall
jag är ensam hemma ikväll
o vissa dagar kan det faktiskt vara helt underbart
bara få vara med sig själv en stund

men just ikväll hade det varit mys med kärlek

men nu i min ensamhet så provar jag min halloween"kostym"
jag fick höra att man får klä ut sig till precis vad man vill
bara man tillägger att man är... from hell!
så imorgon är det jag som är tingeling... from hell!

sen kanske det blir nattafika med nybakta bullar
hemma hos en underbar vän

om jag inte är alltför full o odräglig o vinglar hem
hon har ju faktiskt små barn på besök
o de ska väl skyddas från alkoholens mörka sidor så länge det går...

nu ska jag moffa popcorn

2 kommentarer:

Anonym sa...

barnen har nog redan sett det farliga alkoholen kan göra ;) nu sover de så gott o jag ska göra iordning matsäck för morgondagens gympa :)willkommen

Anonym sa...

ovan är jag :)