måndag, januari 01, 2007

vuxenpoäng!

oh jag har samlat så många vuxenpoäng så det räcker o blir över!
nu behöver jag inte göra något mer vuxet under hela året!

igår var jag o r på middag
p-a-r-middag
bara där tjänade vi ihop en hel del poäng
jag menar, avböja vilda festen för o gå på p-a-r-middag på nyår

sedan blev det mer poäng då vi fått i uppdrag att ta med oss "en rolig
bild på er partner och en skiva som betyder något för er"

tänkte vara rolig o ta med mig min dunderklumpen-lp
men förstod att de ville att man skulle spela musiken så ja, det sket sig

vi åt trerätters o drack vin
talade om barn o att köpa hus
spelade sällskapsspel, drack kaffe o avec

sen vid tolvsnåret anslöt vi oss till lemmeltåget bort mot fjällgatan
vackra, vackra stockholm
skålade i skumpa o pussades

hade ett riktigt bra nyår
om det är såhär trevligt o samla vuxenpoäng...
tja, då kan jag fortsätta!


1 kommentar:

Anonym sa...

Hur söt är inte du? Gott nytt vännen!