onsdag, mars 07, 2007

lina sa att jag måste


REGLER: Varje spelare börjar med att skriva sex underliga/egendomliga saker om sig själv. Bloggare som blir "tagna" ska skriva sex saker om sig själv i sin blogg och samtidigt ange reglerna för spelet. Till slut väljer bloggaren sex nya bloggare och gör en lista av deras namn. Efter det är gjort skriver han eller hon en kommentar i deras bloggar för att låta dem veta att de har blivit "tagna" och att de ska läsa ens egen blogg för mer information.


1. Jag kallas av mina nära o kära för "snigel". Har gjort så länge jag kan minnas, men vart smeknamnet kommer ifrån vet jag ej. På R´s o min första alla hjärtans dag tillsammans hade kan köpt en liten anteckningsbok, klistrat en massa hjärtan på o skrivit "snigels bok". Där samlas allt från tankar, inköpslistor o telefonkludd.

2. Jag väljer ibland, fullt med flit, att inte svara i telefonen. Oftast när det är okända nummer. Men även när det är folk jag känner som ringer... men det är bara de påfrestande människorna jag undviker. inte mina solstrålar, som lina o elina ;)

3. Jag har barndomsminnen. Eller så är det drömmar. Jag kan inte skilja på vilket. Och är det verkliga fakta så mår jag sämre än om det bara är drömmar.

4. Jag är sjukligt sockerberoende.

5. Jag beter mig ofta som en 14-åring; undviker A-brunnar, kliver bara på de vita sträcken på övergångsstället, tjuvröker o berättar inte för syster.

6. Jag är väldigt oallmänbildad. Till den grad att det ibland blir pinsamt. Men saker o ting har svårt att fastna. Jag lär o kommer ihåg för stunden. Är usel på DN´s nutidstester....

Det är nog inte sex personer som läser min blogg ens än gång....





1 kommentar:

Anonym sa...

tss, jag solstråle ;) snart är det helg baby!