söndag, juli 08, 2007

gammal vänskap rostar aldrig


man vet att man har valt bra vänner här i livet när man kan ses efter ett år o allt bara är som det alltid varit. lättsamt, fnittrigt o härligt. min vän lina är en sådan jag känt i sex år snart o vår vänskap har alltid gått i perioder. eller nu blev det fel, vänskapen har alltid funnits där men vi har setts i omgångar!

med henne har jag gått på spökjakt och snattat rester från julbord, hon har knackat på min dörr o frågat om jag vill bli moster, vi har fiskat kräftor o promenerat längs stångån o spanat efter lars.

en dag vill jag gå på hennes bröllop o bevittna henne med fötterna högt upp i skyn, hållandes i en liten handfläkt. o bli moster på riktigt åt en liten nike anastasia.

man blir påmind om hur mycket man värdesätter personerna i ens liv när de dyker upp igen.

1 kommentar:

Lina H. sa...

pusspusspusspusspusspusspuss tack sweetie! jag visste att det skulle kännas som igår att se dig igen, det gör det alltid liksom. det visste jag redan när jag ringde dig i fredags och härjade, allt var bara rakt på sak. ses snart igen tycker jag. Kraaaaaaam