fredag, juli 27, 2007

marit, marit, marit.


när jag en dag som denna känner att hjärtat värker o huvudet dunkar finns det ingen som kan sätta ord på mina känslor som marit bergman. tårarna rann nedför mina kinder i lördags när hon framförde 'can I keep him' o nu sitter jag o bölar till 'green light'.

kärleken var på akuten idag. det är 546 km mellan Farsta o Kristianstad. där är han. o här är jag.
där är där där man inte är o här är här där man är. idag ville hela jag vara där.

men samtidigt som jag är överlycklig över att proverna visade att allt var bra, så blir jag så arg så arg. att han inte bara tar det säkra för det osäkra o struntar i den där dumma bandyturneringen. nä man måste ställa upp för laget o läkaren sa ju faktiskt att det inte var någon fara. när jag tre timmar tidigare hade ett frukansvärt telefonsamtal o aldrig hört honom så rädd. snälla snälla var rädd om dig. jag skulle falla samman utan dig.

o jag blir rörd ända in i själen att jag, lilla jag, har en så underbar vän. hade hon haft körkkort skulle vi säkert sitta i en bil på väg till skåneland nu. med en bäbis i baksätet.

kom hem o dela täcke med mig. snälla. söndag är en evighet bort.

--------------------------------------------------------------------------------------------

But now I've started to worry,
Im all shaky and shivery
I am so insecure
'Couse this time it's mad love
It's a crazy and true love
And I need to be sure
Maybe I could believe, Yeah
Maybe I could believe, Yeah

If I could please God,
Now that I found Him
Can I keep Him?
I'll be your sweetest child,
I'll quit all the lying
And decieving
You know I wouldn't survive
The loss or the pain
So please don't break
This Girl again

I hold Him so tightly
Oh please God almighty
If you really exist
Please make Him stay
Don't let him drift away
Oh please
Don't call back your bliss

Marit Bergman - Can I keep him

--------------------------------------------------------------------------------------------





Inga kommentarer: