lördag, augusti 04, 2007

itchy & scratchy


efter fyra dagar i den småländska skogen är jag uppäten! av mygg! särskilt runt fotknölarna. härligt härligt.

vädret var mestadels piss, ingen tv eller dator. nyttigt för mig o mitt teknikfreak till kille. lyssnat lite på "sommarpratarna", läst aftonbladet o smålandsposten, spelat alfapet åtskilliga gånger. men vi gjorde misstaget att glömma ordlistan hemma! den som vi fick köpa i panik förra året för vi var så oense om vilka ord som var giltiga eller ej. detta år fick vi helt enkelt godkänna varandras ord. o jag hade minsann rätt (jota) medan kärlekens ord inte gick för sig (dax), o svärfar stavade fel men då vi inte visste vad sprunn (sprund) var så fick han godkänt han med. allt för husefriden!

nu utvilad men kroppen känner verkligen inte för o börja jobba igen nästa vecka. vill inte vill inte. lyckan vore o komma tillbaka o se att de söker inköpsassistent. då skulle jag slåss för o få det!

idag ska jag på kalas/fest/välkommen-till-världen-grej. världens sötaste theo ska firas. o om två veckor fyller mitt yrväder till systerson två år. kalas igen!

1 kommentar:

Anonym sa...

Oi, achei teu blog pelo google tá bem interessante gostei desse post. Quando der dá uma passada pelo meu blog, é sobre camisetas personalizadas, mostra passo a passo como criar uma camiseta personalizada bem maneira. Se você quiser linkar meu blog no seu eu ficaria agradecido, até mais e sucesso.(If you speak English can see the version in English of the Camiseta Personalizada.If he will be possible add my blog in your blogroll I thankful, bye friend).