lördag, september 08, 2007

to-do-list


nu när kärleken åker på utbildning på måndag så måste jag sysselsätta mig själv så jag inte trillar ner i ensamheten o aldrig mer kommer upp därifrån. detta undviks bäst med hjälp av just sysselsättning!

* måla köksbordsbenen vita - hela bordet är grönt o man kan tycka att hela bordet borde målas om men jag går ut lätt o målar bara det som syns. vi har ju duk över sen hoho

* måla klart min sekretär - ett projekt som inleddes någon gång i våras... den måste nog snart få flytta in från balkongen också så den inte blir fuktskadad

* kasta alla vissnade plantor på balkongen - mina så kallade gröna fingrar har nått sin timeline. allt har dött!

* promenera länge med mina nya talböcker i öronen - har beställt massa talböcker i hopp om att jag ska ut o gå o lyssna på deckare.

* kolla upp kurser - i våras var jag o lina på pärlvirkningskurs, i höst kanske det är dags att lära sig sticka.

* beställa massa konsertbiljetter - jag måste ha saker att se fram emot i höst, oavsett om kärleken är hemma eller inte. tiden går så mycket fortare o det är skoj o gå på konsert! jag vill se peter lemarc, rikard wolff, lars winnerbäck, ryan adams m.fl.

* gå på museum - jag har velat se den konstiga samlarutställningen i en evighet nu. skoj o kolla på luktsuddgummin o pez-figurer o minnas barndomen hihi

o så vill jag sitta länge på café med goda vänner över en rykande kopp te o diskutera livet. jag är fri mån-tors tre veckor framöver. fre-sön är vikt för kärleken. lek med mig!


2 kommentarer:

Anonym sa...

göra sumpan på måndag? puss!

Elina sa...

sticka och le marc är jag med på!