onsdag, november 21, 2007

80-talet är tillbaka!


Hela denna dag har gått i 80-talets tecken. Det började i morse när jag lyssnade på morgonpasset i P3. I tävlingen "en ska bort" hängde tre av fyra saker ihop med 80-talet. Sedan när jag kom till jobbet så var det ju releasdag för Idol-skivan idag som har tema: 80-tal. Min kollega hade på sig en blå tröja med stjärnor a la 80-tal. Men det ultimata 80-talsflashbacken kom när jag satt på t-banan hem ikväll o en tjej brevid mig lyssnar på freestyle. Freestyle gott folk! Då mindes jag alla mina blandband. De ligger i hyllan o hånar mig för att jag aldrig lyssnar på dem längre. All tid o kärlek som ligger bakom dessa band. Vissa inspelade från radion med de klassiska "oh jag glömde trycka på paus så nu spelade jag in en massa reklam o jag orkar inte spola tillbaka nu"-bitarna. Gjorde ett blandband till R i början när vi träffades. Har ett jag fått av en vän när jag bodde i Rumänien, det är mig kärt. Ska nog ta o leta rätt på min gamla freestyle o skaka liv i den....


Inga kommentarer: