onsdag, januari 09, 2008

blä blä blä blä bläääää

personer som är känsliga o blir lätt illamående bör sluta läsa NU!

idag när jag o kärleken var på hemköp för o handla middag så hände en icke så trevlig incident. vi hade kommit till kassan o skulle betala, lagt upp alla våra grejer på bandet. bakom oss står en småbarnsfamilj med två små tjejer, en på typ 4 o en liten en på typ 2.

lilla tjejen börjar gråta.
mamman: - nämen gumman, mår du illa?
tjejen kaskadkräks 1½ meter bakom oss.
mamman: - oj oj lilla vännen! ringer du någon som kan städa upp här, min dotter har kräkts.
de ska nu gå förbi mig o R ut ur butiken när jag hör mamman säga....
- oj oj OJ!

varpå ungen kaskadkräks ytterligare än gång PRECIS där jag stod o skulle dra mitt betalkort. hoppade undan men fick gå runt o under o över o förbi o hoppa o flyga(okej jag överdriver) via andra kassan för o undvika o kliva i det. o jag var så så så äcklad. men samtidigt brast mitt hjärta för den lilla tjejen. hon var så liten o det måste ju vara fruktansvärt o överhuvudtaget kräkas, o sen dessutom göra det ute bland en massa folk :(

sen när vi kom ut ut affären ser jag att mina älskade näbbstövlar är lite fläckiga bakpå.... INTE vatten... jag hoppade i en snödriva o drog skona fram o tillbaka. folk som sett mig måste trott att jag var tokig haha. inte kräksjukan en gång till, no no! nu har jag putsat o grejat med skorna så minsta lilla uns av kräks bårde vara borta. tror inte det skulle vara så uppskattat o ringa sig sjuk igen. var sjuk åtta dagar i december, o förlorade 4000:- till följd av det.... buuuu!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag skulle ha dött! Är typ den största kräkfobikern någonsin!
Ghaa!!!!

yllet sa...

Usch! Hoppas du klarar dig!! Jag förstår att du inte vill ha eländet! Jag spydde på mina egna pjuck en gång men de gick att tvätta! Det var ett par sproilans Salomon för runt 1500:-
första gången jag hade dem på mig. VÄrre när man inte kan slänga in dem i tvättmaskinen!