onsdag, januari 30, 2008

konsten att unna sig själv

idag på konsum så kan jag ha övertalat mig själv att min traumatiska dag igår genast skulle kännas bättre om jag fyllde mig själv med sötsaker. jag försökte hålla mig till den goda sidan o det inhandlades en massa bananer, physallis, apelsiner o frysta hallon. jag lyxade tom till det med vaniljkesella! men sen gick jag över till den onda sidan... de är ju så jävla smarta de där på konsum! att placera ben&jerrys-kylen PRECIS vid kassan! vad göra? o när glassen dessutom heter choclate therapy, ja då är det ju kört. för just DET är ju vad jag behöver; terapi, i form av choklad! så jag kan ha köpt den o ja jag kan ha moffat i mig en del... ett pass yoga imorgon bränner väl bort alla de kalorierna? inte? jag lyssnar inte på det örat!

3 kommentarer:

Malin sa...

ÅÅå, är den glassen god?!
Tror inte vi har nån Ben&Jerryglass i vår lilla håla :D Kanske tur det!
Ibland får man ta lite sidospår för det går inte spikrakt jämt och när glassen heter Therapy - vad är det att fundera på liksom :D

yllet sa...

jag tror det behövdes! för annars hade du ju inte köpte det. Och ilska bränner nog också kalorier! :)

Jessica sa...

malin: haha ja du ska nog vara glad att ni inte har den. faaaarligt god!

yllet: oh ja, det behövdes. o väl värt det :)