tisdag, januari 01, 2008

året som kom o gick

med inspiration av min underbara lina följer här mitt 2007;


januari
firar in året på parmiddag med calle o erica. många vuxenpoäng men ack, så trevligt! kärleken o jag firar 2 år. galen personalfest på engelen. o syster fyller 39.

februari
månaden börjar strålande med ytterligare en parmiddag; denna gång tapas o mojitos med finn o elina. gick på 50 års fest på kungsholmen, invigde "den lilla svarta". fick sitta på sjuelva en timme o vänta då resterande gäster var sena. underbara laleh-konserten som fick mig o önska att hon o jag vore vänner. o skulle mer än gärna vara vän med ane brun också. jag har de bästa, anna o lina, som tog med mig o se dessa. fika hos vän, 3 dagar senare anlände underbara ungen. en så liten kille i en liten tröja. älskar honom från första stund. jag o kärleken for till gbg för vad som skulle vara en loveweekend. jag magsjuk o kärleken extremt flygrädd, men vi hade varandra.

mars
jag o lina fick ont i fingrarna av två dagars pärlvirkande, men vi lärde oss så fina saker! den perfekta hemmafesten hölls här o det skålades i ouzo i köket. underbara ungen redan 1 månad!
går på ännu en magisk konsert som får mig o gråta; damien rice. kärleken fyller 25.

april
svärföräldrarna flyttar från förort till innerstad. inte alls avundsjuk. påsklunch hos kärlekens moster o sedan påsklunch hos oss. jag gör misslyckad kyckling. fick för andra gången beskåda mannen jag är hemligt kär i; lasse lindh. vittnade för första gången i mitt liv. mot en läskig snattare som än idag ger mig kalla kårar. valborgsmässoafton toppas av middag o spelkväll.

maj
jag, syster o systerskärlek kollar på "spiderman 3", action! svärfar fyller 50 o det firas!

juni
lilla systersonen tar studenten, dags för mig o inse att han inte är liten längre? ser johan rheborgs monolog o skrattar skrattar skrattar. kärleken skrattar inte lika mycket när jag försöker återberätta alla skämt. konstigt. vaggar runt med syster på stan, det äts lunch o promeneras, o gås på bio. allt för att ungen ska titta ut. dagen efter anländer världens vackraste simon till världen o jag börjar genast sukta efter egen.

juli
syster fyller 33 o är numera småbarnsmamma.den underbart fnissiga kvällen i sumpan med min dynamiska duo; lina o elina. semester semester semester. bilresa uppåt landet, sedan nedåt landet. tårarna strillar nedför mina kinder när vi ser marit bergman ge sitt allt på dalhalla. åker till de småländska skogarna.

augusti
dagarna i de småländska skogarna består av regn regn o åter regn. vi spelar alfapet o argumenterar vänligt om vilka ord som är giltiga eller ej. styr kosan hemåt mot sthlm o jobb igen efter regntunga dagar. anländer till 08, får mms från svärmor som ligger o solar på gräsmattan i ett soldränkt småland. livet är orättvist. firar underbara ungens ankomst till världen o åker ett par dagar senare på sommarens mysigaste utflykt; rosenhill. gick på parkteatern en gång denna sommar; ainbusk. fint. bella donna o lina fyller år. jag börjar på VV. går ledarskapskurs o lär mig mycket om mig själv.

september
kärleken lämnar mig solo i tre veckor, tror inte jag ska överleva. lever för helgerna. jag är barnvakt åt simon för första gången. o vill ännu mera ha en egen. går på värsta bästa stickkursen hemma hos syster.

oktober
systerson far till london i vad vi tror är för evigt. han kommer hem efter två veckor, pank o lite mindre naiv. namngivningsfest för simon. går på mystisk dansuppvising i gympahall vid gullmarsplan.

november
går på sony bmg-event o tror jag ska vinna bruce springsteen-biljetter, går därifrån med en britney spears t-shirt. roligaste halloweenfesten ever o vi är så snyggt utklädda. mår dåligt efter en timme o får åka hem. buuu. går på kent-konsert, mer impad av ljussättningen än av musiken. går på lars-konsert, åh vad jag älskar mannen. o att han blivit långhårig igen! mmm! går på minst sagt kulturell afton o njuter av sällskap o afrikansk dans.

december
julbord på waxholms castell, underbart gott men magen börjar krångla. jaha, magkatarr. bra i julstressen. hemma mycket, äter lite. fyller år o får weekend till warzawa av kärleken. men jag hoppas mer på present #2. återigen hemma massa från jobbet o åker på kräksjukan. tror jag ska få fira julafton på badrumsgolvet. mår bättre o firar jul två dagar i rad. mår dåligt igen o missar efterlängtad middag med klasskompisar från grundskolan. dövar smärtan genom o shoppa för 100:- på H&M. återigen firas nyår på söder. trerätters i goda vänners lag. tittar på bilder från nyåret dessförinnan o inser att 13 kg är borta. en bedrift.

2 kommentarer:

Elina sa...

oj vad du shoppar :P

Jessica sa...

hoho I´m a big spender ;)