lördag, juni 07, 2008

boktips mottages!

jag är verkligen periodare vad det gäller o läsa böcker. ibland inget o ibland massor! sen så är jag rätt kinkig, om en bok inte greppar tag i mig inom de första 20-30 sidorna, good bye! så det var många böcker som fick vika hädan efter jag läst ut stieg larsson-trilogin. inget kunde möjligtvis vara lika bra! men nu så har jag tagit mitt förnuft till fånga o börjat läsa igen, efter en lång stunds lästorka. det började med "flyga drake", läste ut den på väg till jobbet, gråtandes, kollegorna undrade vad som hänt haha. sen nu har det gått i en väldig fart den sista månaden.

först ut var "nästa sak på min lista" av Jill Smolinski. sockersöt chiclitt som fick en o le. sen var det "brunstkalendern" av Emma Hamberg. älskade "mossvikenfruar" o likaså denna! efter dessa lättsmälta böcker har jag nu senast gett mig på John Ajvide Lindqvists böcker. först ut var "låt den rätte komma in", o jag blir imponerad av hans sätt att skriva. det fångar en, o får en o tro att det är på riktigt. det skulle på RIKTIGT kunna finnas vampyrer i blackeberg haha. o nu då så är jag i sluttampen av "hanteringen av de odöda" som onekligen har skrivit en så spännande recension om! nästa sak på min lista (hoho) är Mons Kallentofts "midvinterblod".

Sååå, i den takten jag läser o förbrukar böcker.... ge mig tips! o säg inte "capirinha med döden" för den...nää... för seg! alla talar så varmt om den så jag kanske ger den ett försök till en dag men inte just nu.

Inga kommentarer: