onsdag, augusti 13, 2008

"det ser tomt ut"

efter en väldigt orolig natt av dålig sömn, mardrömmar o otroligt mycket sparkar från styrbjörn så klarade vi oss från o försöva oss o begav oss iväg till mama mia. dags för ultraljud!!

var supernervösa i väntrummet. hann tänka "tänk om..." tusen gånger. sen fick vi komma in o allt såg så bra ut så! blir så fascinerad av hur detaljrikt man kunde se allt! hjärnan, hjärtat, ryggraden!

så kunde vi inte hålla oss... o jag frågade henne om hon kunde se vad det var för kön. o hon sa "ja, då ska vi se. men ni vet att det absolut inte är 100% säkert!! men tja, det ser rätt tomt ut mellan benen här. så jag tror det är en tjej." hahahaha!!! så skön kommentar.

men iom att jag blev tillbakaflyttad (från 10/1 till 29/12!!!!) o nu då är i v.21 (ist för 20 som jag trodde) o hon menade på att man kunde boka tid för könsultraljud efter v.23.... så känns det ganska säkert att det är en liten tjej.

vad ska vi säga nu då!? det är ju styrbjörn!! syrran säger SB, får köra på det. jag försöker få kärleken o gilla namnet ellen lika mycket som mig, men han är svårflörtad!

6 kommentarer:

Anonym sa...

åhh en liten tösabit!!! jag gillar åke-anna, det hette min kanin när jag var lite för vi visste inte vad den var för nåt :) (sen att åke-anna blev uppäten av en katt kanske inte är så lockande)

Jessica sa...

lina; hahaha ja vilket underbart namn! men kan vi försöka se till så att mitt barn inte blir uppäten av en katt? drömde mardrömmar om såna i natt så det kanske är ett tecken!?

mamma jakeline sa...

Vad roligt att vi har samma bf! :) Fast jag hoppas nog på en tidig januaribebis iaf!

Jessica sa...

maria; jag med! får knipa ihop ;)

yllet sa...

ohhhh!! Vad mysigt!!! :D:D Elivra tycker jag! Eller Lydia! ELler varför inte Sara!
Ohh! Jag tycker det är så roligt det här!!
Stor kram!!

Lina H. sa...

åh nu har det ju bara försvunnit en massa dagar på nedräkningsapparaten. yihaaaa! jag hoppas urcellen ellen inte är så knusslig vad det gäller vissa saker, för jag har försökt mig på det galnaste projektet ever. hahaha.