fredag, september 12, 2008

mini makeover

jag o kärleken ska ju byta sovrum då det vi har som datarum idag är större. skönare med mer plats för spjälsäng o saker.

o då vår ekonomi kommer bli extrem framöver.... hade ju inte riktigt planerat o bli sjukskriven såhär pass tidigt.... så har vi inte direkt några pengar o lägga på nya fina inredningsprylar.

planen är o köpa två malm-byråer på blocket. hade helst velat ha två vita 4-lådors, men björk o ek verkar vara det som finns mest av. o då jag är halvt allergisk mot björk så får det bli ek. de ligger på 899-949:- nya på ikea, medan på blocket kan man hitta dem för 400-600:-/st. mycket bättre!

skulle vilja ha tavellister ovanför m svartvita foton på mig o kärleken. älskar svartvita foton!

sen så har jag alltid velat ha en röd ps matta! men hua vad de är dyra. på blocket säljs de för en tusing. som blivande småbarnsförälder kan jag inte lägga tusen kronor på en matta "bara för att".

sängborden ska vi slänga, hemska fula saker som bara innehåller massa onödigt. alternativet är en konsolhylla på var sida sängen så man kan lägga en pocketbok o mobilen på. mer behövs inte. tänker nog ha två vägglampor man kan rikta ist för varsin bordslampa vi har nu.

haha okej, nu när jag listar allt så är det visst en hel del vi vill göra i "nya" rummet men vi ska försöka komma undan så billigt som möjligt. o man behöver ju inte ta allt på en gång. byråerna känns som prio ett.

edit: oh kolla här! nu måste jag fråga kärleken om han vill ha vita eller ek! vita, vita, vita!

Inga kommentarer: