onsdag, oktober 29, 2008

att höra ett litet hjärta slå

har aldrig känts så bra som igår.

hade inte känt av några rörelser alls igår. ingen spark, ingen buff, inte ens lite fladder. oron smög sig på o blev värre o värre. ville nästan inte låta kärleken köra till förlossningen för han var så orolig :(

kom till förlossningen o möttes upp av underbara barnmorskor. de är änglar. förstod att vi var oroliga o sa att det var absolut rätt beslut att komma in.

kopplade upp mig till en ctg, sekunderna innan vi hörde hjärtljudet kändes som år. men så var de där. o det lät så vackert.

stannade på sös ungefär en timme. ctg, ultraljud o kolla min puls o så. allt ser super ut. men de sa att vi inte skulle tveka en sekund om vi vill komma in igen. kändes så bra. att bli så omhändertagen.

gick därifrån, sa "hej hej, vi ses förhoppningsvis inte förrän om två månader igen!"

6 kommentarer:

mamma jakeline sa...

vad skönt att allt var bra! här är det nästan aldrig en lugn stund istället!

Lina H. sa...

åh gumman, vilken hemsk dag! jag rös verkligen när jag läste vad du skrivit. scary och vackert.stooooora kramar

Jessica sa...

maria; nu är jag inte orolig längre, nu har hon återgått till o vara den kick-boxare hon var innan :)

missy.h; det var läskigt. men också underbart o få möta dem som kommer hjälpa ellen till världen :)

yllet sa...

oh gumman! skönt att allt var bra!! kram!

Jessica sa...

yllet; tack vännen!

miss cloudberry sa...

men fy, inte roligt alls. skönt att allt är bra med er tre. hinner vi ses nästa vecka innan d o jag dra rpå semester? puss