torsdag, oktober 23, 2008

dagens mantra

jag har förvandlats till en gnällkärring. o jag vill inte vara en gnällkärring.

när syster låg på förlossningen o smärtan rev i hennes kropp så kom hon o tänka på kvinnorna i afrika (inte "ät din mat, tänk på barnen i afrika"). o hon tänkte "fan, om kvinnorna i afrika kan föda barn i sina hyddor, utan läkare, utan smärtlindring, utan NÅGOT, då kan väl jag som har all komfort i världen göra det!?" o på något vis fick hon en rejäl adrenalinkick o ut kom lilla S.

tror jag måste börja tänka på kvinnorna i afrika. kvinnor överlag helt enkelt. jag går omkring o sjåpar mig "aj aj, min rygg. jag får inte sova buhu buhu" när jag sen någonstans inser att klart det kommer gå, min kropp är ämnad för detta. vad gnäller jag för? jag kommer ha världens finaste (jag kommer vara partisk) unge hos mig om ett par månader.

sååå
"kan afrika så kan jag! kan afrika så kan jag! kan afrika så kan jag!"

3 kommentarer:

mamma jakeline sa...

helt rätt! så tänker jag med. Uppfostrad som man är att tänka på barnen i Afrika. Jojo. Det finns alltid de som har det värre. ;-)

Lina H. sa...

"hello africa, tell me how you're doin'"

bästa lyckönskningar fr dr alban

Jessica sa...

maria; hehe jo även om man kan intala sig själv att det är mest synd om mig i heeeela världen

missy h; jag ska be R bränna ut en dr alban-cd! han ska ta mig igenom förlossningen!