onsdag, oktober 01, 2008

det är en djungel detta m försäkringskassan. måste boka in oss på ett sånt infomöte så man får lära sig om alla regler vad det gäller föräldrapenning.

bara o få ut min sjukskrivning nu kan ta tid. så mycket papper som ska skickas hit o dit, fram o tillbaka. suck. jobbet betalar ju iaf de två första veckorna, så lönen som kommer den 15 oktober borde vara okej. sen får vi se hur länge jag måste vänta på utbetalning från försäkringskassan....

så glad att vi hittade en billig vagn o att vi får låna massa kläder+saker från syster. sen så har ellen redan börjat bli bortskämd av farmor o farfar, det kommer påsar m små kläder nästan var gång vi ses. har sagt ifrån att de inte får gå överstyr men kärleken tycker att vi kan låta de hållas lite. det är trots allt deras första barnbarn.

6 kommentarer:

yllet sa...

Mötet med FK är en skrämmande upplevelse!! :)

Jessica sa...

yllet; hjälp! :/

yllet sa...

men pallar du Sylar klarar du nog detta också!! vi har fortfarande bara sett episode 1 men jösses! jag drog upp benen varje gång jag hörde "ticktickticktick".

yllet sa...

FK är inte fullt lika skrämmande som Sylar kanske jag ska tillägga.. :D

Jessica sa...

yllet; ih han blir ännu läskigare! såg episode 3 igår! så ja, om jag klarar det borde jag klara fk :D

Anonym sa...

hehe det där infomötet tyckte jag bara var SKRÄP, jag blev bara mer förvirrad, inget matnyttigt alltså.. man kan läsa sig till mer på hemsidan eller fråga kompisar med barn.