tisdag, oktober 07, 2008

makalösa magar

igår var jag o kärleken på kurs. annorlunda att sitta i en gymnasieaula m säkert över 100 andra kvinnor+partners. över 100 gravida kvinnor m vackra magar. det var häftigt :)

föreläsaren var bra! blandade hemska fakta m roliga anekdoter. hon har över 25 års erfarenhet som barnmorska så hon har sett allt! det var lättsamt att få skratta mitt i sin fasa. för ja, jag fasar lite. mycket. det känns fortfarande overkligt. att min kroppsanatomi skulle klara av att ett barn ska ta sig ut där.

drömde om ellen inatt. att hon kom ut. där. o det gjorde inte ont. åh vad jag är bra på o drömma sanndrömmar!

eller?

4 kommentarer:

mamma jakeline sa...

haha jo i drömmen gör det aldrig ont att föda barn. Tänk om det kunde vara så i verkligheten.

miss cloudberry sa...

daniels kompis säger alltid, "nog fr det gör ont, men många kvinnor har gjort det fler än en gång, alltså måste det vara värt det" heja dig! ooo ja, det blev en flytt

Anonym sa...

alltså, jag tyckte det gjore mindre ont att föda än jag föreställt mig, trodde det skulle vara värre -faktiskt- och det är INTE för att jag så här i efterhand förträngt et eller nåt. det sa jag redan dagen efter förlossingen. sen att allt annat strula för mig var värre. men själva födandet var pice of cake. Jaag tror på EDA TIDIGt, varför plåga sig själv med värkar länge i ondöan, många ska nog vara sturska och klara sig hur länge som helst själva. men man blir bara trött och slut. jag förespråkar DROGER DROER DROGER :) haha eller iaf ryggbedövning och cocacola ;-)

Jessica sa...

maria; liiite ont han det få göra, men bara liiiite!

miss cloudberry; jo jag tror också det helt klart är värt det. men ändå, läskigt!

emmyt; haha ja jag har inte tagit ställning till det där med droger/inte droger ännu. får se hur det blir :)