måndag, november 17, 2008

jag har hittat en skatt!

ja nästan så! har börjat städa igenom vår klädkammare. den har börjat leva sitt eget lilla liv men nu får det vara nog. har rensat rätt mycket o nu har jag kommit allra längst in haha! allra längst in hittar man det allra mest spännande sakerna.

* den citrongula brudtärneklänningen jag bar på systers bröllop juni 2001
* en blå t-shirt m massa katter på, från rhodos sommaren 2001. vi var fyra tjejer som av någon anledning kallade oss just "katterna".
* en t-shirt jag fick av min systerson julen 2002 tror jag. m dunderklumpen-tryck på! så fin!

men det häftigaste av allt
* en liten, liten babytröja. inhandlad på loppis för säkert 8-10 år sedan. syster tittade på mig misstänksamt när jag köpte den o sa "är det något du vill berätta eller? du kan ju inte köpa barnkläder bara sådär!" jo för det kunde jag! jag tyckte den var så söt o ville att mitt framtida barn någon gång skulle bära denna lilla tröja.

o hur overkligt är inte det, att om max två månader, då håller jag en liten tjej i min famn o hon kommer o ha på sig en liten tröja inhandlad på loppis i södertälje för vad som känns som en hel livstid sedan.....

1 kommentar:

Elina sa...

aaaw... bild!