onsdag, november 19, 2008

snabba cash

igår skulle jag på ännu en marknadsundersökning. denna gång en diskussion om vitvaror som skulle inbringa 400:- i kontanter. ja tack!

kommer till lokalen där undersökningen ska äga rum, slår mig ner i "väntrummet" med 8-10 andra personer. hinner precis slå mig ner då hon som ska hålla i diskussionen säger "ursäkta, jessica, var det så? får jag byta några ord med dig?"

"jo det är så att vi blev lite för många här ikväll. så jag tänkte att jag skulle skicka hem dig. det kan väl vara skönt?" säger hon med en menande blick på min bautamage.

jaha tänker jag, då har jag åkt hit i onödan....

"ja du får ju självklart full kompensation för besväret. om du bara skriver ditt namn här.... så, 400:-!"

hahahahahaa det var de lättaste pengarna jag tjänat i hela mitt liv. o precis när jag skulle sätta på mig jackan o gå så kommer det in en tjej som var lite sen. "hej ellen(!), jo vi är fullbokade blablabla, här får du 400:-" jisses.

3 kommentarer:

Anonym sa...

tackar.. :)
du jag vill också känna pengar på marknadsundersökningar, ta me mej.. :p

Anonym sa...

tjäna pengar.. känna också iofs. :p

Jessica sa...

johanna; känna, tjäna... båda funkar lika bra :)