torsdag, november 13, 2008

söta lilla telemarketingtjej!

jag brukar avsky när det ringer folk från olika telemarketing-företag o ska kränga på en saker. när de låter som om de läser innantill från ett papper o man hör hur tråkigt de tycker att det är.

nyss ringde det en tjej.
- hej! jag ringer från blablabla o har ett erbjudande på "vi föräldrar"
- okej
- oj förlåt! jag kanske ringer o stör. det ska man fråga första ja. ja just det.
- haha nä det är ingen fara!
- bra bra!
o så berättar hon om erbjudandet o att jag får välja mellan två exklusiva, jättefina presenter
- det ena är en gosig fleecefilt, m aptryck! jättesöt! eller en bok blablabla
jag börjar skratta för hon låter så exalterad över den lilla filten o hon börjar också skratta.
- hjälp, jag kan inte sluta skratta. blir alldeles röd i ansiktet. hahaha. oh så oproffesionellt.
- nej verkligen inte, jag tycker att det är så underbart att du inte är stel o tråkig som de flesta som brukar ringa.
- åh tack så jättemycket! då kommer tidningen till dig snart!
- o den fina filten!
- jaaa den fina filten!

haha underbara tjej. har själv prövat på telemarketing så vet hur fruktansvärt det kan vara.

2 kommentarer:

mamma jakeline sa...

hihi jag valde boken! ;-) jag kan ju inte säga nej när det handlar om bebis!

Jessica sa...

maria; haha ja jag funderade också på boken, men så blev jag så nyfiken på filten. m apor på!! :)