torsdag, december 04, 2008

realitycheck!

jag o kärleken insåg att vi måste fixa lite grejer nu när barnmorskan skrämde upp oss lite. hon kan komma när som helst! aaaaaah!

så igår skrevs det lista på vad som ska packas i bb-väskan o ellens skötväska. vi valde ut kläder som vi ska ta med till bb. vill ta med allt! allt är så smått o sött. jag kommer säkert leka docka i början o byta kläder på henne hela tiden hahaha! nä fy...

vi var på ikea också o köpte madrasskydd, en liten mobil o ha ovanför skötbädden, tvättlappar. o så det klassiska; lampor o batterier. dock inga värmeljus! o såklart var rullgardinen slut, den primära anledningen till vårat besök. men jag fick iaf ikea-köttbullar till middag :D

kärleken testade o lägga in barnvagnen i bilen. den får plats! sicken tur haha! sen bär det av till syster i nästa vecka för o installera bilbarnsstolen. eller babyskydd som det tydligen kallas också.

jisses. allt detta börjar bli verklighet för mig nu. jag ska bli mamma. MAMMA! o mannen i mitt liv ska bli pappa. världens bästa. han berättade igår om när vi flyttade in här för tre år sedan o han hade varit o hämtat ut alla lägenhetsnycklar o fått nyckel till barnvagnsrummet. att det då kändes skumt att ens få den nyckeln. den har hängt i skåpet sedan dess. men nu ska den då alltså användas. alla dessa småsaker blir så stora haha.

1 kommentar:

Anonym sa...

ja visst är det sjukt, jag går som du vet med precis samma känslor! det är så otroligt spännande allting!!!