fredag, januari 09, 2009

det där m namnet....

hon har ju varit en ellen väldigt länge nu. ja så ellen är ju helt klart att hon ska heta. såvida hon inte kommer ut o absolut inte ser ut som en sådan, hur det nu skulle gå. sedan så har vi två mellannamn. så ungen vår kommer heta ellen frida felicia.

men så var det ju detta m efternamnet. hon får ju automatiskt mitt; carlsson. ganska trist. kärlekens är ju lite roligare; wall. men hallå. jag vill ju också heta wall då ju. annars känner jag mig utanför :(

så här sitter jag o drömmer om storslagna frierier o ett sommarbröllop 2010. ska vi säga så?

10 kommentarer:

Elina sa...

ja

Anonym sa...

Jättefina namn! Lycka till med bebisen!

Hanna sa...

Ja, det storslagna frieriet låter som en trevlig idé!:) Och Ellen kan ju ha pappans efternamn som mellannamn tills dess att det storslagna frieriet blir av - så har vi gjort med våra ungar. Har dock en känsla av att vi kommer fortsätta leva i synd...

Vilka fina namn er tjejja får!

Anonym sa...

Haha jag har samma "problem" som du, Mira ska få pappas efternamn eftersom det är tusen ggr finare än mitt. Och om pappa hennes vägrar fria till mig så får väl jag ta tag i saken själv:-)

Anonym sa...

Ni kan ju faktiskt välja vilket efternamn hon ska få... Det är ju helt erat eget val.
Sen får du väl se till att bli gift med sambon så du inte blir utan nytt efternman.

Anonym sa...

klart du ska passa på att åka lite griller snart innan iser släpper... passa på och "kräla" hihi

Jessica sa...

elina; dubbelt upp!

katinka; tack! :)

hanna; oh leva i synd, nä nä! du får fråga själv? ;)

helena; hehe jag försökte i år på skottdagen men fick till svar "men jag ska ju fria till dig en dag!"

caroline; jorå, jag ska allt se till o bli gift en vacker dag :)

lilli; haha det SÅG så mysigt ut, men nää. jag håller mig på fast mark ;)

C sa...

Samma lika problem här. Ekman är inte så kul. Borgström låter finare. Men jag då?
Seb har pappans efternamn då vi var gifta, så det betyder att jag inte kommer ha samma efternamn som något av mina barn.

Vi får hoppas på gifterier helt enkelt. ;)

Jessica sa...

c; aa jag tycker att du är en borgström o jag är en wall. då har vi bestämt det! :)

C sa...

Skitbra!
När ska vi meddela övriga inblandade om detta? :)