onsdag, september 23, 2009

Där går gränsen

Jag kan tycka att jag är ganska huslig av mig. Sparar på, vad kärleken skulle anse, mycket onödiga saker som "någon dag kan komma till användning". Försöker vara en god medborgare och sopsorterar, någorlunda... Läser extrapriser och går ibland till olika affärer och handlar ( vi har ica, konsum och hemköp på ett och samma ställe.)

Men något som jag aldrig skulle få för mig att göra är att diska vår disktrasa eller vår disksvamp i maskinen så att "den blir fräsch och luktfri igen". Nej hua. Då är jag en slösa och tar fram en ny och kasserar den gamla. Gör folk det? Diskar eller kokar dem alltså. Har läst om just detta på två helt skilda ställen de senaste dagarna.

Hur gör ni?

2 kommentarer:

Asplövspuls sa...

hehe....min mamma gör det.
och jag ska ärligt talat säga att jag har funderat på det ibland. För att prova liksom, se om det funkar. Jag gillar att koka saker, de blir så rena då (haha, låter galet psyko nu men jag menar typ signes nappflaskenappar, nappar, munstycken till vattenflaskor och så). men samtidigt älskar jag den tillfredsställande känslan av att blöta ner en helt ny disktrasa för första gången!

Jessica sa...

elina; haha söta mamma! ja du det lät lite psycho men vi kokar också Ellens alla saker :)