torsdag, januari 08, 2009

sjukstuga hos familjen carlsson/wall

ja jisses. natten var hemsk. jag försökte sova sittandes i soffan, uppbullrad m kuddar i hörnet. kunde inte ligga ner för a) det gjorde så ont i örat o b) fick andnöd.

kl.06 gav jag upp. kärleken stannade hemma för o ta hand om mig. ängel. även han börjar bli hängig.... ellen, det är okej! stanna inne ett par dagar till nu!

var på vårdcentralen o hängde utanför dörrarna när de öppnade kl.07. fick träffa söt doktor som tyckte synd om mig. "jisses, du är verkligen dålig!". det konstaterades att jag har en liten inflammation i ena örat, men att man tydligen inte behandlar vuxna för öroninflammation. nähä? knas. o så fick jag recept på medicin mot denna hosta som håller på o river upp mig invärtes. undrar hur det känns för ellen när jag hostar så mycket? jag får massa sammandragningar iaf :(

ringde sös när vi kom hem. ska på överburenhetskontroll(eller vad det nu heter) imorgon kl.8.15. nästan så jag hoppas att allt ser bra ut nu så de väntar m o sätta igång mig. har ingen kraft i kroppen för o orka föda barn.

så ja, vi är rätt ynkliga här hemma. skicka blombud vettja! fast det kanske bara är onekligen som får, lyllos!

9 kommentarer:

Lina H. sa...

Åh era stackare! Igår sa jag till kärleken att jag känner mig ansvarig för att Ellen stannar där inne. Har ju bett henne om att stanna där inne tills tröjan är klar. Skäms på mig! Så du, ge tummen upp när du är frisk & redo så syr jag ihop världenslängstastickprojektavnybörjare. :)

ps- jag förstår eg att det inte alls hänger på m i g, det vore alldeles för lekagudigt. men det är väl värt ett försök?

Lina H. sa...

En sak till förresten. Det är JÄTTEBRA att de inte gav dig pencillin för örat, mkt bra läkare & vårdcentral. Det är för att de försöker minska användningen av antibiotika eftersom vi håller på att bli för resistenta mot det i samhället vilket leder till en massa andra trevligheter. Bra jobbat Jessica, du för din kamp för en bättre värld, helt ensammen å jättegravid å jättesjuk. Love you!

Lina H. sa...

inte andra trevligheter. OTREVLIGHETER.

Hanna sa...

Men vilken sanslöst dålig tajming! Fy vad jag tycker synd om dig! Nog kunde de väl ha bjussat på lite antibiotika till dig som ska föda närsomhelst?! Lite knäppt tycker jag nog...

Dränk in en bomullstuss med alsolsprit och stoppa i örat, det brukar hjälpa. Krya på dig snabbt och vräk Ellen:)

Anonym sa...

Min till förra skribent..
JAg blir så upprörd när jag ser detta: Nog kunde de väl ha bjussat på lite antibiotika till dig som ska föda närsomhelst

1. är det inte en bakterie hjälper inte antibiotika något!
2. som tidigare inlägg visar så är resistenta bakterier ett växande problem, just pga läkare som verkar ha samma "bjussa på"-attityd som dig. skäms!
3. du borde även förstå att medicin är inget bra för spädbarn, varken magen eller utanför. Speciellt inte antibiotika som läkare skall försöka undvika att skriva ut till barn under 1 år, och ges endast om det är nödvändigt, då det dels kan bestående skada både tarmflora och dels påverka utveklandet av barnets immunförsvar!
åh trött jag blir på folk som tror att penicillin löser allt..

Anonym sa...

hejsan. kikade in och läste om dina bekymmer... hoppas dig lite sömn och bättre dagar... lycka till med bebben!!

yllet sa...

men vännen!! krya på er! kramar!!

Jessica sa...

missy h; ellen kommer älska sin tröja när hon väl kommer ut!!!

hanna; mår liiiite bättre. tror det är min glass-diet som gär susen!

anonym; gillar inte när folk skriver kommentarer anonymt... o självklart tar jag ingen medicin som kan skada barnet!

linnea; hej o tack! lite sömn har jag lyckats ta mig an :)

yllet; värsta dåliga timingen o bli sjuk på buhuhu!!

Camilla sa...

Tipset är att ha gullök eller vitlök i örat under natten. Skär en trekantig sak av gullöken så den sitter kvar. När den är klar är löken alldeles mjuk och örat känns bättre. (Sägs det, Pia brukar göra så)

Jag hoppas att du blir kry snart så att du har kraft att få ut Ellen! Fint namn förresten. :)

Kram
millan