onsdag, februari 20, 2008

dagens drama!!

panik panik panik, jag tappade örhänget! förra julen fick jag ett par underbara diamantörhängen av kärleken, de betyder så otroligt mycket för mig. jag har knappt vågat ha på mig dem för jag har varit så rädd om dem.... så idag när jag öppnade badrumsskåpet så trillade asken ner! o ut hoppade örhängena! det ena hamnade på golvet... o den andra ner i hon! åh jag blev förtvivlad! 1) för jag trodde det var borta för alltid o 2)för att jag var tvungen o skruva isär allt äckel. har typ fobi för o göra rent såna saker, även om jag vet att det är min skit... så, hulkandes o gråtandes på golvet skruvar jag i sär alla delar, spolar igenom vatten o letar letar letar. inser att det är kört men bestämmer mig för o leta igenom allt äckel som ligger i skurhinken. o där, inkletad i mitt äckelhår, ligger det!!! jag lär ju desinfecera(?) det 100 gånger innan jag använder det men halleluja, jag hittade det!!

4 kommentarer:

yllet sa...

Vad skönt att det dök upp!! Jag förstår att du fick panik. :( Men som sagt, tur att det löste sig!

Anonym sa...

Usch! Jag hatar den där "koppen" under avloppet! Har inte mina smycken ovanför handfatet då detta hände mig en gång för länge sedan när jag bodde hemma. Tur för mig är min far pedant så "koppen" var skinande ren när jag fiskade upp örhänget jag tappat.
Kram

Anonym sa...

jag gillar att göra rent koppen, vattnet rinner iväg så fort då. o om du gör det ofta behöver du inte bli äcklad. sweet

Jessica sa...

yllet; ja jag var helt förtvivlad, men glad nu :) diamonds are a girls best friend ;)

anna; mm ska nog tänka ut en ny förvaring för mina smycken! hehe en pedant far kan också vara bra o ha :)

lina; du är knäpp som gillar o städa :P