lördag, december 27, 2008

snart är hon här


två dagar. två ynka dagar. sen beräknas storken landa.

den 25e april känns otroligt avlägset. det var dagen jag gjorde tre gravtest, kärleken var på after-work o jag försökte locka hem honom m mystiska sms. höll på o falla ihop i en liten pöl när han kom hem, jag ville bara skrika rakt ut! han hänger upp jackan OCH GÅR PÅ TOALETTEN! herre gud. när han sedan, efter vad som kändes som en evighet, kom ut så frågade jag "är du beredd?". "eh va?". o så drog jag upp linnet, hade skrivit "bäbis" på magen hihi.

sedan berättades det för kärlekens närmsta vän på valborg. o mina systrar någon dag efter det. jag var så nervös, vet inte varför. bara skakade o sa "jag har en tidig julklapp. eh eh eeeeh.... den 29 december..... så kommer det en till!!" o så pekade jag på min lilla systerson hahaha! svärföräldrarna fick veta på en uteservering över en nervös kopp kaffe. kärleken sa "ja om allt går bra så blir vi föräldrar i slutet på december". svärmor lät som horace engdahl, "äntligen!!!" när jag berättade för bästa vännen är jag förundrad över att hon hörde vad jag sa för jag var, även då, så nervös så jag pratade på i rekordfart.

jag har varit så otålig, så otålig o velat att hon ska komma nu nu nu! det hade varit lite tufft om hon hade kommit på lucia. för då var det precis ett år sedan kärleken o jag satt vid köksbordet, o han säger att han tycker vi ska skaffa barn. men nu så kom hon ju inte på lucia. o min egen födelsedag fick jag behålla för mig själv. o hurra för att hon slapp komma på julafton! nu kan jag faktiskt tänka mig o knipa ett par dagar så hon blir en årsmodell -09!

kom när du vill älskade barn, kom bara snart snart snart! häromdagen kom babyskyddet på plats i bilen, vi kan ju inte köra omkring med ett tomt sådant hur länge som helst, det förstår du väl :)

2 kommentarer:

Elina sa...

hon är grymt efterlängtad och redan älskad från flera håll

Anonym sa...

Såå spännande!! Du måste höra av dig så fort det hänt nåt, jag och Mira väntar med spänning på att så småningom få promenadsällskap här i Farsta:-) (Än så länge har vi knappt vågat oss ut själva dock men det kommer väl)